Julia June

Project Overview

Mortreu Fashion Design is een jong, hip en trendy Belgisch Modemerk voor vrouwen met 3 merken: Julia June, Giovane & Amania Mo. Alle 3 tot 2 jaar terug nog niet op de online trein gesprongen.

Toch weerklonk de noodzaak harder en harder. Niet zozeer de roep om meer omzet te genereren maar dan wel om het huidig clienteel te beantwoorden. Klanten worden onbewust veeleisender. Ze willen nl. zelf bepalen hoe ze wensen bediend te worden. Of nog meer zelfs: Een gebrek aan keuze weerhoudt hen zelfs hun traditionele keuze (bv. gewoon naar de winkel gaan).

Daarom werd in 2015 beslist om dan toch met een online shop te starten. De eerste stap werd gelijk heel goed ingezet: De keuze van de digitale partner!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Koppeling ERP Pakket

Een bedrijf als MFD heeft een strakke organisatie. Het merendeel van de omzet komt uit hun b2b-clienteel. Deze klanten bestellen via een online platform die gekoppeld is aan het ERP-pakket van Mortreu Fashion Design.

Het was heel erg belangrijk natuurlijk om de online stock, beschikbaar voor de particulier, ook hieraan te koppelen. Logisch maar helaas niet altijd even gemakkelijk. De volgende info moet in real time gekoppeld worden:

  • Productgegevens
  • Voorraadstatus
  • Klantinformatie

Hiervoor werd nauw intern samengewerkt met GENCOM, ontwikkelaar van het ERP-pakket. De 3 partijen werkten – en doen dit nog steeds continu – heel intensief samen om dit zo vlot mogelijk te realiseren. Met succes.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Julia June Julia June

Online Marketing

We zeggen het vaak… De voorbereiding van de wedstrijd is de bouw van de webshop. De eigenlijke race start na dat de site live staat. Dàn moet je investeren en alles geven. En geloof ons: Het is geen 100m sprint maar een intensieve marathon.

Wat Online Marketing inhoudt is verder op deze website te lezen. Voor Julia June was de eerste bekommernis (en nog steeds) bezoekers genereren. Julia June had bij de start 4 eigen winkels en de naamsbekendheid was nog niet zo groot. Het zoekwoordenonderzoek bevestigde dit.

Online scoren op generieke trefwoorden zoals mode, kledij, rok, jurk, … is helaas onmogelijk. We moesten het over een andere boeg gooien. Enerzijds – wat altijd moet gebeuren trouwens – is een continue SEO optimalisatie. Alle pagina’s, foto’s en teksten werden onder handen genomen obv het key word research. Daarnaast werd gestart met een Facebook campagne om het merk Julia June meer onder de aandacht te brengen. Het voordeel hiervan is dat we heel gericht kunnen werken op basis van leeftijd, interesses en regio. Niet onbelangrijk om zo efficiënt mogelijk te werk te gaan.

Ook – tijdens de belangrijkste periodes  van de online verkoop – hebben we 3 tot 4 gerichte SEA campagnes opgezet. Er werd namelijk ook door generieke (zowel online als offline) verkooppunten geadverteerd op Julia June. Via deze SEA campagnes kregen we de beste bezoekers.

Door de marketing afdeling van Julia June zelf worden er – geheel in de stijl van – nieuwsbrieven uitgestuurd. Dit ongeveer iedere 3 weken om zo top of mind te blijven maar ook om de nieuwe collecties, winkels, enz aan te kondigen.

Uiteraard wordt door onze Online Marketeers een wekelijks rapport opgemaakt en continu bijgestuurd. Nagenoeg maandelijks zitten we met alle partijen samen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Omni-Channel

E-commerce is voor de ganse retail een grote aanpassing geweest. Voor Julia June is dit niet anders. Grote omzetten scoren is nu niet de grote behoefte. Het is voornamelijk om de klant meer centraal te zetten. Beter te bedienen.

Meer zelfs… We kijken continu samen hoe we verder kunnen groeien in de veranderende markt. We denken aan:

  • bestellingen ophalen in de winkels (zowel eigen als multimerken winkels) maar dit vergt logistiek een heel sterke basis
  • geschenkbonnen zowel off- als online inwisselen
  • de voorraadstatus van de producten per winkel aanbieden op de webshop
  • online aankopen in de offline winkel

Maar het gaat ook om Customer Relationship Management. Hoe kunnen we de klanten beter segmenteren? Welke klanten winkelen het liefst online? En hoe worden deze het liefst benaderd. Hoe kunnen we dit alles samen in een plaatje gieten die voor iedereen haalbaar is. Dat zal de toekomst uitwijzen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
BEKIJK PROJECT
Uw project hierboven zien verschijnen? Contacteer ons