Het belang van online oriëntatie

Algemeen / Corporate Website
Het belang van online oriëntatie

We weten het eigenlijk wel, maar wat doen we ermee? De consument oriënteert zich massaal online voordat ze een product of dienst aanschaffen. Maar wat is daarvan het gevolg voor de (lokale) ondernemer? Wat gebeurt er wanneer steeds meer consumenten de koopbeslissing direct online maken en niet meer bij de lokale ondernemers over de vloer komen? Dat is een vraagstuk waar veel retailers en dienstverleners zich bewust van moeten zijn.

Hier vindt u 3 gegronde redenen om professioneel aanwezig te zijn.

  1. Niet zichtbaar – geen kans op verkopen

Wanneer tijdens het online oriëntatie- en koopproces de consument niet in contact komt met hetgeen de consument zoekt, is de kans op verkoop nihil. Een consument die online goede informatie vindt over het gekozen product of dienst, zal zonder loyaliteitsbesef niet meer switchen tenzij de loyaliteit of de toegevoegde waarde van de lokale speler zo groot is dat de consument wel nog wil switchen… In dit perspectief is het dus essentieel voor lokale ondernemers om ook online zichtbaar te zijn en hun toegevoegde waarde continue te communiceren. Het opbouwen van loyaliteit, het voortdurend in contact zijn met de klant is de enige oplossing om nog kans te maken tegen het in dit geval online concurrerende speelveld.

  1. De consument verwacht gewoon dat u online bent

Een goeie, performante website is zo gewoon geworden dat de consument het gewoonweg niet begrijpt als de lokale ondernemer niet of ondermaats online aanwezig is. Het veroorzaakt zelfs onbegrip en irritatie. Het is zeker niet noodzakelijk dat lokale ondernemers de meest geavanceerde websites creëren (dat is ook niet haalbaar). Het gaat erom dat de basis informatie, de diensten en toegevoegde waarde goed wordt aangegeven. Alleen dan maakt de lokale ondernemer kans dat de consument uit rationele overweging en loyaliteit toch besluit een product of dienst bij een ongekende speler te kopen.

Weet trouwens dat veel van uw concurrenten WEL online zijn…

  1. RESPONSIVE is niet alleen voor Google belangrijk

Niet alleen voor Google is het noodzakelijk een goeie responsive site hebben. (Zie Google kijkt eerst naar mobiele websites)

Ook uw potentiële klanten vinden dit belangrijk.

Jonge(re) consumenten gaan zich vaak te rade bij vrienden, kennissen, familie,…voor advies. “Waar heb je X gekocht?” “Bij wie ben je voor Y geweest?” Per direct neemt men de smartphone bij de hand om het ingewonnen advies te raadplegen. Ben je als retailer/dienstverlener niet onmiddellijk zichtbaar, dan ben je verloren. Zorg er dus voor dat je ook op alle mobiele apparaten duidelijk zichtbaar bent.

 

(met dank aan Bindingmedia).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons