Je hebt er vast en zeker al over gehoord, maar ben jij reeds voorbereid op de nieuwe GDPR (General Data Protection Regulation) wetgeving? Op 25 mei 2018 treedt deze nieuwe Europese privacywetgeving in werking.
Als bedrijf moet je voldoen aan de regels van de GDPR als je over persoonsgegevens van Europese burgers beschikt.
In deze blogpost krijg je een antwoord op de volgende vragen:
Er mogen geen ongevraagde e-mails meer verstuurd worden. Dus daarom vraag je best aan jouw klanten of ze nog op de hoogte wensen te blijven van de laatste nieuwe weetjes. Alle e-mailadressen die dit niet bevestigen, zullen helaas moeten verwijderd worden. Uiteraard kunnen klanten zich op eender welk moment vrijblijvend terug inschrijven voor de nieuwsbrief (ven). Je kunt dus het beste een mailing uitsturen naar alle betrokkenen in jouw databank en hen vragen om een nieuwe opt-in.
Bij gebruik van een webshop of Google Analytics verzamelt jouw website enorm veel gegevens over haar gebruikers. Volgende ‘checklist’ beschrijft het aantal stappen die je moet ondernemen om aan de eisen van GDPR-wetgeving te voldoen:
Enkel informatie vragen die je echt nodig hebt. Als voorbeeld nemen we het e-mailadres die de klant opgeeft om een digitale brochure te ontvangen. Die gegevens mogen niet voor iets anders gebruikt worden, bijvoorbeeld een maandelijkse nieuwsbrief.
Zorg voor een back-up-systeem zodat je data kunt herstellen als er ergens iets fout loopt met jouw website. Ben je hier niet goed in thuis? Besteed dan deze taken uit aan een websitebouwer.
Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat. Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!
“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”
Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.
Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.
“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”
De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.
Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.
De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!