Waarom is een website belangrijk?

Algemeen / Corporate Website
Waarom is een website belangrijk?

Waarom is een (mobiele) website nu zo belangrijk?

Laten we met de deur in huis vallen. Een (goeie) website is HYPER noodzakelijik. We kunnen met z’n allen geen leven meer voorstellen zonder internet en consulteren steeds meer een meer onze smartphone of tablet. Willen we vlug iets weten of zoeken? Hup – we googlen even en we zijn klaar. Besluit: Een website is ALLES.

Dit betekent dat jouw website het eerste contact is met jouw doelgroep en potentiële klanten. (Als die klant jouw website al vindt natuurlijk.) Want daar begint het mee…

Ook moet de website inhoudelijk voldoen aan de wens van jouw potentiële klanten. Welke informatie hebben ze nodig en staat dit allemaal wel vlot op de site?

Tot slot komen ook de huidige klanten wellicht steeds vaker op je website. Waarschijnlijk om op de hoogte te blijven van nieuwe producten, diensten en/of acties. Of om algemene gegevens op te vragen, zoals telefoonnummer, adres,…

Hoe vaak surfen mensen op het internet?

Wat is het eerste dat je doet wanneer je ergens naar op zoek bent? Juist, je gaat even googlen! Veruit het grootste deel van de mensen in België googlet als ze ergens naar op zoek zijn. Daarom spreekt het natuurlijk voor zich dat het nut heeft om goed vindbaar te zijn op het internet. Een belangrijk begrip hierbij is zoekmachine optimalisatie (SEO).

En hoeveel keer doe je dat op je Smartphone? Inderdaad – ontelbare keren. Zorg er dus ook voor dat je website responsive is. Maw – perfect toegangkelijk voor alle mobiele toestellen zoals smartphone en tablets.

Maar er is meer… Google redeneert als volgt:

  • Iedereen die een zoekopdracht ingeeft is in principe een klant van het bedrijf GOOGLE. Deze laatste wil dus zijn klant zo goed mogelijk helpen met de juiste resultaten bij de ingegeven opdracht.
  • We hopen alvast dat jouw website bij de eerste zoekresultaten weergegeven wordt. Anders wordt het heel erg moeilijk.
  • Als een klant dan toch op jouw website klikt moet die klant op jouw website blijven. Zoniet heb je Google zijn klant niet geholpen. En dat heeft Google niet graag. Redenen waarom een klant direct jouw website verlaat zijn bv.
  • Men komt op een verkeerde pagina terecht. (De zoekopdracht gaat bv over douchedeuren en men komt op een pagina terecht over dubbel isolerend glas. De landingspagina is dus zeer belangrijk.)
  • De site is niet mobiel en dus moeilijk leesbaar waardoor men terugkeert naar de zoekresultaten. (Daarom geeft Google alle mobiele websites voorrang bij mobiele zoekopdrachten.)
  • Als jouw bezoekers vaak de landingspagina snel of zonder verder te klikken verlaten, dan krijg je van Google een slechte score. En die score bepaalt jouw positive.
  • Maw – content is belangrijk.

Online visitekaartje

Als je een potentiële klant ontmoet, wil je kunnen laten zien dat jouw bedrijf professioneel is. Uiteraard ben je ook professioneel maar is jouw website dat ook? Je concurrent werkt immers ook professioneel (allicht wel niet zo goed als jij) maar heeft mischien een betere website?

Zorg er ook voor dat je “Corporate Identity” ook terug te vinden is op je website én dat jouw verhaal klaar en overzichtelijk is. Werk vanuit de klant zijn gedachtengang en niet die van jou!

Een goeie website is geen doel op zich.

Veel ondernemers zien het hebben van een website als een doel op zich. Daar gaat het fout! Je website is nooit af. Een website moet een middel zijn om je doelen te behalen. Je moet de resultaten meten met Google Analytics, je site aanpassen, nieuwsberichten posten, sociale media koppelen, testen, weer meten, enz. Het gaat daarbij om een lange termijn investering en daar zul je in de toekomst zeker de vruchten van plukken.

Internet is nog maar net begonnen.

Als je denkt dat je de boot allang gemist hebt, als het gaat om het hebben van een website, dan kan ik je geruststellen. Internet bestaat, zoals we het nu kennen, ongeveer 15-16 jaar. Het kan nog alle kanten uit en vele van je concurrenten maken nog lang niet optimaal gebruik van de mogelijkheden. Kansen genoeg dus.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Getuigenis stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge - Getuigenis  stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge

Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat.  Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://webstrike.be

Novus Projects
Jay Detroyer  - Novus Projects
Jay Detroyer

“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://novus-projects.be/

Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://immodelbecque.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://christiaens-bouw.be/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons