Scoor hoger online met behulp van een zoekwoordenonderzoek

Algemeen / Online Marketing
Scoor hoger online met behulp van een zoekwoordenonderzoek

Content is zeer belangrijk voor SEO. Maar deze content moet uiteraard een doel hebben op je website. Enerzijds moet de content leesbaar zijn voor de bezoeker van de website. Anderzijds is het belangrijk dat je content gebruikt die je doelbewust hoger laat scoren op Google. Zoekwoordenonderzoek is dus zeer belangrijk voor een onderneming. Het kan je website maken of kraken. Bij een zoekwoordenanalyse help je niet alleen je SEO, maar leer je ook je doelgroep beter kennen.

Zoekwoordenonderzoek is een onderzoek waarbij je doelbewust zoekwoordtermen van potentiële bezoekers gezocht die ze vaak gebruiken. Wat belangrijk is bij een onderzoek is dat je de juiste tools gebruikt, op de juiste zoekwoorden target en deze zoekwoorden haalbaar zijn ten opzichte van de concurrentie.

Gebruik relevante zoekwoorden

Tijdens het maken van een zoekwoordenonderzoek moet je de vraag stellen: “Hoeveel is dit zoekwoord waard voor mijn website?” Zoekwoorden zijn zeer belangrijk voor je website, want zonder gerichte zoekwoorden vindt de bezoeker je website niet. Aan de hand van een basisproces kan je de waarde van een zoekwoord meten.

Zijn de zoekwoorden relevant voor je website? Zullen ze de juiste zoektermen vinden op jullie website? Zullen ze tevreden zijn met wat ze vinden op je website? Zullen deze zoekwoorden eventueel leiden tot leads? Deze vragen zijn enorm belangrijk bij het zoeken van een zoekwoord. Als je bij iedere vraag een ja kan beantwoorden, ga je al naar de juiste richting.

De concurrentie opvolgen is altijd belangrijk voor een onderneming, alsook voor SEO. Je kan pas je concurrentie kennen indien de concurrent hoger scoren op bepaalde zoekwoorden. Een goede analyse toont ook aan of het haalbaar is om hoog te scoren op Google. Een zoekwoord is van zeer goede kwaliteit wanneer er veel advertenties  worden vertoond.

Zoekmachineoptimalisatie is een proces op lange termijn met veel onzekerheid. Je kan nooit met zekerheid zeggen wanneer een zoekwoord kan aanslaan bij bezoekers en/of zoekmachines. Want je pagina is waardeloos indien deze de 1e plaats niet bereikt. Door gebruik te maken van Google Adwords, kan je analyseren of een zoekwoord kan aanslaan bij bezoekers. Je kan het verkeer berekenen bij een zoekwoord door een campagne op te stellen met het exact juiste zoekwoord. Bij een hoog verkeer en hoog conversie ratio kan je concluderen dat je met een sterk zoekwoord zit.

Hulpmiddelen bij het opstellen van een zoekwoordenanalyse

Google keyword planner

Aan de hand van Google keyword planner kan je eenvoudig zoekwoorden vinden die relevant zijn voor je website. Deze tool staat gekoppeld met je Google Adwords en is volledig gratis. Je kan Zoekwoorden vinden aan de hand van termen, bestemmingspagina of verschillende productcategorieën.

Met het gebruik van Google Keyword planner kan je diverse filters plaatsen, bijvoorbeeld op regio’s. Google zoekt ook altijd relevante zoekwoorden of verschillende advertentiegroepen die een link bevatten met je zoekwoord.

De Google Keyword planner is voornamelijk bedoeld voor SEA campagnes. Per zoekterm geeft Google het aantal maandelijkse verwijzingen, Cost per click (CPC) en de concurrentie aan. Via deze tool kan je de gegevens gemakkelijk exporteren naar Excel.

Keyword tool

Keyword tool is een betalende versie die het zoeken naar zoekwoorden in Google, Bing, Youtube en Android apps eenvoudiger maakt. Keywordtool analyseert een zoekwoord waarnaar je zoekt en zoekt daarbij suggesties en relevante woorden. Deze tool biedt ook vragen aan die gekoppeld staan met je zoekwoord. Via deze vragen zie je hoe gebruikers zoeken op deze zoekmachines.

Moz

Moz is een All-in-one seo tool die rekening houdt met diverse aspecten die je SEO campagne kan verbeteren. Moz analyseert de concurrentie zodat men bepaalde zoekwoorden beter kunnen inschatten. Moz berekent alle page authority, domain authority, linking redirect to pages en linking redirects to root domains. Aan de hand van een percentage kan je de moeilijkheidsgraad en kansen berekenen per zoekwoord.

Aan de hand van de SERP analysis kan je gemakkelijker de concurrentie ontdekken per zoekwoord. SERP is een afkorting die staat voor search engine results page. SERP is de eerste resultatenpagina van zoekmachine. Deze pagina toont een lijst met relevante webpagina’s, url’s, en een omschrijving van de pagina die gelinkt staat met het zoekwoord waarnaar je zoekt. Naast de standaard resultaten tonen de SERP resultaten ook de betalende advertenties.

Ahrefs

Ahrefs biedt meer dan alleen een keyword planner. Via Ahrefs kan je informatie zoeken bij andere url’s. Via Ahrefs kan je gemakkelijk aan benchmarking doen. Door de url’s te meten van concurrenten is het zoeken naar organische zoekwoorden gemakkelijker.

Wenst u meer informatie over het opmaken van een zoekwoordenonderzoek? Contacteer ons gerust, we helpen u graag met allerlei vragen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons