Waarmee moet je rekening houden bij de opstart van een nieuwe bedrijfswebsite?

Algemeen / Corporate Website / Online Marketing
Waarmee moet je rekening houden bij de opstart van een nieuwe bedrijfswebsite?

Budget & Timing

Het spreekt voor zich dat een bedrijfswebsite bouwen geld kost. Gelukkig hoeft dat niet veel te zijn. Om snel en zo efficiënt mogelijk te werk te gaan maak je best een lijstje van alle features die je graag wenst en bezorg je dit aan je webbouwer. Je kan niet ver genoeg gaan. Het merendeel is vast en zeker standaard voorzien en zo voorkom je tevens dat je voor verrassingen komt te staan.

TIP: Surf talloze sites af en maak een lijstje met wat je goed/leuk/… vindt en omgekeerd.

Afhankelijk van de verschillende “speciallekes” die je wenst kan een website wel opgeleverd worden binnen de 4 weken. Veel hangt echter af van jezelf. Alle teksten in de eventueel verschillende taalversies, foto’s, … moeten worden voorzien. Zorg dat je hier tijdig mee start.

Look & Feel vs Usability van de bedrijfswebsite

Dit is een moeilijke… Uiteraard wil je met je tijd meegaan en uiteraard moet je nieuwe website trendy, hip en cool zijn. Maar wat verkies je? Een mooie bedrijfswebsite of een goed converterende bedrijfswebsite?

Beide zijn mogelijk – gelukkig maar.  Laat je echter dan bijstaan door een professionele begeleider. Het evenwicht is hierin heel erg belangrijk.

Hoe begin je eraan? Maak een lijstje voor jezelf op van mooie sites en minder mooie sites. Maar surf er ook eens helemaal door. Zoek iets… en bemerk wat je enerveert of wat je als verrassend gemakkelijk aanschouwt. Als het iets te lang duurt dan is dat een teken aan de wand.

 

Bezoekerstype & Vindbaarheid

Dit is geheel logisch maar wordt zo vaak vergeten! Je maakt een website voor je (potentiële) klanten. Niet voor jezelf. Stel je dus in de plaats van je klant. Probeer – indien mogelijk – een goeie klant (of meerdere) te betrekken bij de bouw van je nieuwe website. Vraag desnoods aan iemand geheel buiten het bedrijf jouw dienst of product te vinden. Startende vanaf 0.

Hoe krijg je echter je bezoekers tot bij jou? Is jouw nieuwe bedrijfswebsite wel SEO-vriendelijk? Zeker rekening houdend met de (sterkte van) oude website. Zorg ervoor dat je je vorige goeie ranking niet verliest. Google is immers helemaal geen fan van links die niet meer blijken te werken. Integendeel. Ook de gebruikte titels, afbeeldingen, meta descriptions en teksten bevatten zoekwoorden welke Google een houvast geven over het onderwerp van de pagina. Wanneer je deze onderdelen zomaar aanpast heeft dit zeer zeker ook direct impact op je posities in de zoekresultaten. Ga hier dus zorgvuldig mee om!

Responsive Design

Responsive design is in feite niets anders dan dat het design van de website automatisch met de browser mee schaalt op het apparaat waarop de website wordt bekeken.

Voor Google is dit zelfs zo belangrijk dat mobiel-vriendelijke websites vanaf 21 april de voorkeur geven boven niet mobiel vriendelijke websites. Dit betekent onder andere dat je bedrijfswebsite responsive moet zijn, dat gebruikers de buttons makkelijk kunnen aanklikken en dat je website snel laadt.

Zie ook ons vorige blogbericht.

Tip: Hier kan je zien of je site door Google aanzien wordt als Mobile Friendly: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=nl

Online Marketing

Bijna 90% van de bedrijven maakt de grote fout door dit te vergeten. De website/-shop staat live en men denkt: “We zijn er!”. Maar helaas – pindakaas. Nu begint het pas. Zonder gepaste Online Marketing is alle werk voor niets.

Gelukkig hoeft dit ook geen enorme boterham te zijn. Gewoon wat dagelijkse/wekelijkse discipline is meer dan voldoende. We denken dan aan:

  • Het dashboard van Google Analytics bekijken.
    • Aantal bezoekers
    • Tijdsduur op site
    • Regio, taal, … van de bezoeker
    • Omzet
  • SEO-aanpassingen (Meta-tags, links, …)
  • Content-Marketing
  • Social Media
  • Newsletters
  • ….

Neem hier contact met ons voor meer info! We komen graag vrijblijvend bij u langs.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Getuigenis stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge - Getuigenis  stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge

Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat.  Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://webstrike.be

Novus Projects
Jay Detroyer  - Novus Projects
Jay Detroyer

“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://novus-projects.be/

Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://immodelbecque.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://christiaens-bouw.be/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons