Hoe maak je een Facebook advertentie aan?

Algemeen / Online Marketing
Hoe maak je een Facebook advertentie aan?

In ons vorig blogbericht hebben we uitgelegd waarom ondernemingen het best adverteren op Facebook, hoe we een Facebook campagne opstarten, welke doelstellingen er allemaal zijn op Facebook, wat een Facebook advertentieset is en wat er zoal bij komt kijken. Dit kan je allemaal hier terugvinden. In ons volgend bericht gaan we hierop verder. In dit blogbericht gaan we je iets meer laten weten over de verschillende advertenties,

Vooraleer we onze advertentie kunnen ontwerpen, moeten we kiezen welke advertentie we kunnen gebruiken. Facebook biedt je 5 soorten advertenties aan. Je kan kiezen om advertenties te laten verschijnen aan de hand van een carrousel, één afbeelding, één video, diavoorstelling of via een canvas.

Soorten advertenties Facebook

Aanmaken van een Carrousel advertentie

Met de carrouselindeling kan je tot tien afbeeldingen of video’s in één advertentie laten zien, met ieder een eigen link. Een carrousel is dus van groot belang wanneer je met je campagne verschillende producten/diensten in de belangstelling moet zetten. Ieder product kan je namelijk verschillend presenteren, specifieke informatie geven over één product/dienst/promotie of een verhaal vertellen over je merk dat met elke carrouselkaart verder wordt verteld. Een carrousel brengt meer ruimte om mensen aan te zetten tot actie.

Volgens Facebook presteren carrouseladvertenties beter omdat ze groter, interactiever en flexibeler zijn dan gewone advertenties. Je hebt namelijk meer ruimte om je verhaal te vertellen of je producten te presenteren. Een carrousel werkt vooral interactief op mobiele apparaten. Mensen kunnen namelijk door de carrousel vegen/swipen of klikken om het gehele verhaal te zien. Anderzijds heb je met een carrousel de mogelijkheid om een advertentie op een creatieve wijze te presenteren.

Hoe je het best een carrousel gebruikt voor jouw onderneming ligt volledig aan jou. Je kan namelijk meerdere producten tonen, waardoor je per product/dienst een link bevat naar een verschillende landingspagina. Ook kan je één product presenteren op een efficiënte manier. Gebruik elke carrouselkaart om een feature of detail van een product te laten zien vanuit meerdere invalshoeken om klanten beter te informeren.

Als laatste kan je nog een volledig proces/verhaal vertellen hoe je bedrijf werkt, welke projecten je hebt verwezenlijkt,…

Voorbeeld carrousel Facebook ad

 

Advertenties met één afbeelding aanmaken

Alle advertenties op Facebook moeten een afbeelding bevatten. Facebook adviseert ook dat je een afbeelding gebruikt met zo weinig mogelijk tekst. Een afbeelding die meer dan 20% tekst bevat, wordt minder getoond aan je doelgroep dan andere afbeeldingen.  Het gebruik van relevante afbeeldingen van je product of dienst kan een van de belangrijkste factoren zijn bij het bepalen van het succes van je advertentie. Wanneer je zo weinig mogelijk gebruik wilt maken van afbeeldingen, past deze advertentie het best bij jou. Via deze advertentie geef je de klant 1 bepaald boodschap naar 1 bepaalde link. Deze indelingen zijn perfect om iets algemeen uit te leggen over je onderneming of  wanneer je de klant wilt bereiken naar je volledige webshop of focuspagina.

Voorbeeld één afbeelding Facebook

Video’s gebruiken in een Facebookcampagne

Video’s spreken aan bij gebruikers, wanneer ze Facebook gebruiken. Video’s worden ook  automatisch afgespeeld op ieder nieuwsoverzicht, waardoor de aandacht bij de bezoekers groter is dan bij een afbeelding. Een video uploaden op Facebook is net zoals een afbeelding zeer eenvoudig. Wanneer je dus over een leuke video beschikt over je onderneming, producten/diensten, referenties,… dan is deze advertentie ideaal voor jou.

Voorbeeld Video

Verschillende afbeeldingen voorstellen in een diavoorstelling

Mensen kijken graag naar bewegende beelden. Video is dan ook de ideale manier om aandacht te nemen bij klanten. Met gebruik van een diavoorstelling kan je eenvoudig de kracht van een een video ontdekken, zonder veel tijd en geld te moeten investeren. Diavoorstelling is een advertentie waarin beweging, geluid en tekst worden gebruikt om je verhaal/merk/product te vertellen. Met gebruik van je computer of mobiel apparaat kan je eenvoudig een volledige diavoorstelling aanmaken zonder gebruik te maken van videoprogramma’s . Met diavoorstelling kan je nieuwe of bestaande foto’s laten bewegen met extra tekst of geluid. Een video kan je ook implementeren waarbij Facebook automatisch de video bewerkt in verschillende afbeeldingen.

Diavoorstellingen vallen net zoals de aandacht van video’s op bij klanten. Het is ook eenvoudig op te maken, waardoor een diavoorstelling snel en betaalbaar kan worden in tegenstelling tot andere videoadvertenties. Diavoorstellingen worden ook sneller geladen, waardoor gebruikers je advertentie vlugger kunnen bewonderen.

Voorbeeld diavoorstelling

 

De klant een dynamisch ervaring geven met  het gebruik van een canvas

Canvas is een dynamisch, geoptimaliseerde  ervaring die wordt getoond nadat iemand heeft geklikt op je advertentie. Deze advertentie is een volledig nieuw concept op Facebook die enkel gebruikt kan worden op mobiele apparaten. Canvas is een interactieve manier om uw verhaal en producten voor te stellen aan de klant. Je kan jouw canvas gemakkelijk opmaken door video’s, afbeeldingen, diavoorstellingen of een carrousel in één advertentie te integreren. Canvas zorgt voor een dynamische content, die heel vlug laadt op mobiele apparaten. Een canvas laadt zelfs 10 keer sneller dan een standaard mobiele website. Deze canvas is namelijk een kleine landingspagina op Facebook waarop bezoekers terechtkomen. In de canvas kan je eenvoudig naar je producten, verhaal, referenties verwijzen om ze daarna te verwijzen naar je website. Met canvas heb jij de volledige controle, hoe jij je merk wilt voorstellen aan de kijker. Deze tool is dan ook heel handig om je merk, product of onderneming te promoten.

Voorbeeld Canvas

 

Meer vragen omtrent het adverteren op Facebook? Contacteer ons gerust! Wij helpen je graag met het opmaken van een perfecte Facebookcampagne.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Getuigenis stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge - Getuigenis  stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge

Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat.  Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://webstrike.be

Novus Projects
Jay Detroyer  - Novus Projects
Jay Detroyer

“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://novus-projects.be/

Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://immodelbecque.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://christiaens-bouw.be/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons