Google kijkt eerst naar mobiele websites

Algemeen / Online Marketing
Google kijkt eerst naar mobiele websites

Een goede mobiele website (= Responsive website) is niet alleen effectief voor je gebruikers en je omzet. Ook voor Google telt deze mee in de ranking. Vanaf 21 april 2015 worden responsive websites én webshops beter gerangschikt in de zoekresultaten.

Het volgende kondigde Google niet zo lang geleden aan op het Webmaster Central Blog:
“Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices.”

Waarom hecht Google zoveel belang aan mobielvriendelijke websites?

Het primaire doel van een zoekmachine is de gebruiker een zo goed mogelijk antwoord te geven op zijn vraag. Hiervoor zal onder andere Google met deze nieuwe zaken rekening houden om een aantal zoekresultaten voor te stellen:

  • de locatie van de bezoeker
  • de laadtijd van de website à hoe sneller hoe beter
  • de leesbaarheid op  eender welk toestel
  • de indexeerbaarheid van een website

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Wanneer bezoekers een slechte surfervaring hebben, verlaten ze de website onmiddellijk. Hoe vaker dit gebeurt, hoe minder je in de gratie van Google komt.

Voor Google is de tijd die je op een website doorbrengt, de Time on Site, een belangrijke rankingfactor. Naast de nog steeds heel belangrijke contentmarketing is dus ook een mobiele website heel erg van belang. Het is immers logisch dat een gebruiker op een snel geladen website, die goed te lezen is op eender welk toestel, langer bekeken wordt dan wanneer dit niet het geval zou zijn.

Besluit: Mobiel-vriendelijke websites zullen alleen nog maar toenemen en dus ook de belangrijkheid ervan. Als iedereen straks gewend is dat bijna alle websites mobiel zijn, dan is de user experience op een niet-mobielvriendelijke website zeer laag. Dat zorgt voor een mindere plaats op Google en bijgevolg minder bezoekers en minder omzet.

Tip: Hier kan je testen of je een Mobile Friendly Website hebt:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons