5 tips om een Google Adwords specialist te worden!

Algemeen / Online Marketing

Aan de hand van 5 tips zorgen we ervoor dat online adverteren via Google eenvoudiger wordt. Bekijk ze snel en wordt een expert in het online adverteren.

1) Maak een gerichte zoekwoordenonderzoek

Het is enorm belangrijk te weten welke zoekwoorden je zal gebruiken voor je campagne. Eerst en vooral moet je ervoor zorgen dat deze relevant zijn bij je product/dienst. Het is natuurlijk ook belangrijk hoeveel een zoekwoord je ongeveer zal kosten per klik. En dan spreken we nog niet over de concurrentie, die ook een belangrijke rol speelt bij het zoeken van woorden. Wees een Google Adwords specialist door gebruik te maken van de zoekwoordplanner. Deze tool maakt het zoeken naar woorden eenvoudiger. Ze bieden relevante zoekwoorden aan, geven een standaard CPC click en ze laten je weten hoe hoog de concurrentie staat per zoekwoord. Een tool die je niet kan missen tijdens je campagne.

2) Maak gebruik van zoekwoordenopties

Het is enorm belangrijk gezien te worden op Google met de juiste zoekwoorden. Je advertenties moeten natuurlijk niet getoond worden voor verschillende producten. Als je bijvoorbeeld brillen koopt en als zoekwoord: “glazen” gebruikt, wil je niet dat mensen je advertentie vinden die op zoek zijn naar wijnglazen. Vermijd dus vooral brede zoekwoorden als je wilt richten op een specifiek groep klanten. Aan de hand van zoekwoordenopties adverteer je gerichter naar je klant toe, waardoor je CTR zal stijgen.

3) Maak kleine, gerichte advertentiegroepen

Je kan in Google Adwords advertentiegroepen maken met honderden zoekwoorden. Dit zou ik je echter niet aanraden, want het is beter te werken met kleine, gerichte advertentiegroepen. Zo maak je een betere link tussen je zoekwoord, je advertentiegroep en je landingspagina.

Je maakt best eerst een logische indeling wat je per advertentiegroep wilt bereiken. Aan de hand van deze planning kan je per advertentiegroep gericht adverteren en geef je een beter structuur voor jezelf.

4) Gebruik meer dan één advertentie per advertentiegroep

Maak altijd gebruik van meer dan één advertentie tijdens verschillende campagnes. Dit zorgt ervoor dat je na verloop van tijd kan zien als een advertentie kwalitatief is. Door 2 of meerdere advertenties te gebruiken, werk je aan A/B testing. A/B testing is een marketingmethode om te weten welke advertentie beter scoort bij de bezoeker.

Advertenties moeten aanspreken bij de bezoeker. Een Google Adwords specialist zorgt namelijk voor een echte Call To Action per advertentie. De tekstadvertenties moet specifiek, relevant en aantrekkelijk zijn en veel mogelijkheden bieden.

5) Koppel Google Adwords met Google Analytics

Er wordt geklikt op uw Adwords campagne, maar heeft dit nu iets opgeleverd? Aan de hand van Google Analytics kan je dit meten. Wanneer je Google Analytics koppelt aan Google Adwords krijg je veel meer informatie. Hoe je dit moet doen, kan je hier lezen.

Deze specifieke gegevens levert je uiteindelijk volgende voordelen:

  • Het gedragswijze van een betalende bezoeker volgen.
  • Conversies meten per betalende advertentie.
  • Aantal pagina’s dat deze bezoeker naartoe surft. Dit is zeer belangrijk voor je bouncepercentage.
  • Gemiddelde sessieduur per betalende bezoeker.

Via deze tips ben je terug een stapje verder bij het adverteren bij Google. Er zijn nog meer tips nodig om een Google Adwords specialist te worden. Zit je met een vraag in verband met Google Adwords of heb je zin gekregen om online te adverteren. Ontdek dan hier meer. Wij zijn ook altijd bereid om ieder vraag op te lossen in verband met je campagne. Laten we afspreken!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons