E-Commerce plannen in 2016? Het businessplan

Algemeen / E-commerce
E-Commerce plannen in 2016? Het businessplan

Bent u van plan om met een webshop te starten in 2016? Begin er dan vandaag al mee. Of u nu starter bent of een gevestigde waarde die omni-channel eindelijk als een meerwaarde ziet: er komt meer bij kijken dan u denkt.

Businessplan voor e-commerce

Begint u eerst en vooral met het businessplan. Dit is in de eerste plaats een inschatting en een inzicht hoe het project er uit kan of zou moeten zien. Het biedt u een duidelijk overzicht van de beoogde doelen (lees: omzetten) tov de voorziene kosten. Bepaal duidelijk welke richting u uit wenst te gaan. Eigenlijk verschilt een e-commerce businessplan niet zo heel veel van een gewoon businessplan.

 

Hoeveel kost het bouwen van een webshop?

Hier kan men natuurlijk moeilijk een juiste prijs op plakken. Het hangt vaak af van de noden/wensen maar ook heel vaak van het budget. Een starter heeft vaak iets minder budget dan een gevestigde waarde. Maar ziet u het als een auto. Hoeveel kost een auto? Dat is heel moeilijk te zeggen. Gelukkig kan je met alle auto’s wel van punt A naar punt B rijden. En dat is nog altijd de belangrijkste kenmerk die een auto moet hebben.

Zo ook met e-commerce. Zorg bij de keuze van uw partner dat alle basis functionaliteiten om bezoekers te genereren, conversie te halen, … voorhanden zijn.

Hier toch een kort overzicht waar u rekening mee dient te houden:

Vaste kosten opstart e-commerce

  • De bouw van de webshop
  • Eventuele connectie met ERP-pakket (zie ik eerder als ‘optie’)
    • Stockbeheer
    • Klantenbeheer
    • Bestelbeheer

Variabele kosten opstart webshop

  • Fotografie
  • Interne tijd van de werknemers

 

Kosten bij live

Uiteraard heb je ook nog kosten wanneer je live gaat, wanneer je effectief online “open” bent en dus omzet genereert. Hier moet je ook een onderscheid maken.
Enerzijds heb je kosten waar je helaas niet omheen kan zoals verzendingskosten en betalingskosten. Maar vergeet ook niet de verpakkingskosten. Deze kunnen ook hoog oplopen.
Anderzijds heb je ook nog kosten die je moet maken voor je Online Marketing. Denk maar aan SEA. Google Adwords zorg toch voor een flinke boost mits een grondige analyse en uitvoering. Laat u dus zeker goed begeleiden.

Bij een volgend blogbericht gaan we hierop verder… Schrijf u in op onze nieuwsbrief!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons