Doe meer met Google Analytics

E-commerce / Online Marketing
Doe meer met Google Analytics

Google Analytics als meetinstrument

Als je een website hebt wil je uiteraard weten hoeveel bezoekers je website bezoeken. Niet alleen omdat dit leuk is om te weten maar ook omdat je hier veel dingen uit kan leren om je website te optimaliseren. Google Analytics is de meest gebruikte tool voor deze metingen. En daar zijn heel wat verschillende (goede) redenen voor! Jammergenoeg merken wij vaak dat bedrijven wel een Google Analytics account hebben maar hier helemaal niets mee doen. Om Google Analytics op een juiste manier te gebruiken zijn onderstaande zaken dan ook de basis;

 

Stel de juiste filters in

Door goede filters in te stellen voorkom je dat je Google Analytics account vervuild wordt door spam. Maar met filters kan je meer dan valse data uit je account mijden. Zo kan je bijvoorbeeld ook verkeer vanaf een bepaald IP-adres filteren. Op deze manier worden je eigen sessies  niet meegeteld. Vooral voor grote(re) bedrijven waarvan misschien enkele personeelsleden de bedrijfswebsite als startpagina hebben ingesteld kan dit een behoorlijk verschil maken. Met de juiste filter heb je dus een waarheidsgetrouwer zicht op je statistieken. En we weten allemaal dat je enkel op basis van waarheidsgetrouwe data de juiste conclusies kan maken.

Stel doelen in

Elke website heeft een doel. Met de ene website wil je online verkopen realiseren, met de andere wil je bezoekers informeren en met nog een andere wil je misschien leads genereren. Wat het doel van je website ook is, dit kan gemeten worden door bepaalde acties op de website bij te houden. Als het doel van je website is om bezoekers te informeren dan kan je bijhouden hoeveel keer mensen een document hebben gedownload, een bepaalde pagina hebben bekeken, zich ingeschreven hebben voor de nieuwsbrief, minimaal 3 minuten op de website zijn geweest of minimaal 5 pagina’s bekeken hebben. Wil je online verkopen realiseren dan is het wellicht interessanter om na te gaan hoeveel keer de “Bedankt voor je bestelling” pagina is bekeken, een product in het winkelmandje is geplaatst, er begonnen is aan het bestellingsproces zonder dit afgewerkt te hebben …

Segmenteer je bezoekers

Gouden tip: deel je bezoekers op! Hoogstwaarschijnlijk zullen bezoekers die komen via een social media kanaal niet hetzelfde gedrag vertonen als bezoekers die komen via Google, een nieuwsbrief of advertenties. Neem daarom ook de tijd om na te gaan waar er verbetering mogelijk is. Verlaten veel bezoekers die via social media kanalen komen de website onmiddellijk? Probeer dan eens gebruik te maken van een andere landingspagina. Door met deze methode de bezoekers op te delen, zul je vaststellingen en optimalisaties kunnen maken die niet mogelijk waren geweest als je alle bezoekers als één geheel had gezien.

Maak Google Analytics dashboards

Met dashboards in Google Analytics kan je in één oogopslag alle relevante data bekijken. Wil je bijvoorbeeld een dashboard waarin je snel en overzichtelijk kan zien hoe bezoekers zich gedragen die uit Google Adwords of nieuwsbrieven komen? Dan kan dat met een zorgvuldig opgesteld dashboard waarin de juiste filters en statistieken zijn opgenomen.   Kan je hulp gebruiken om jouw Google Analytics op punt te stellen? Dan helpen wij je daar graag bij!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons