Facebook Call-to-Action eindelijk beschikbaar

E-commerce / Online Marketing
Facebook Call-to-Action eindelijk beschikbaar

Conversie genereren op je professionele Facebook pagina is niet iets wat eenvoudig te bereiken valt. Maar daar heeft het Zuckerberg kamp iets op gevonden: de integratie van de call-to-action knop.

Het voorbije weekend kregen een groot aantal Facebook Pagina-eigenaars de mogelijkheid om een call-to-action knop in te stellen op hun Facebook Pagina. Voor iedereen die Facebook-bezoekers naar hun website wil sturen klinkt dit als muziek in de oren. Voorlopig zijn de mogelijkheden nog wat beperkt tot ‘Boek nu‘, ‘Contact met ons opnemen‘, ‘App gebruiken‘, ‘Game spelen‘, ‘Shoppen’, ‘Registreren’ of ‘Video bekijken‘. Deze buttons kan je linken met elke website, app of content, binnen of buiten het Facebook platform. Maar zoals altijd is er een voorwaarde aan verbonden: de link achter deze call-to-action moet de doelstelling van je business verantwoorden. Net als alle andere links op Facebook, worden ook de links van deze calls-to-action gemonitord om onbetrouwbare links op te sporen en genadeloos te blokkeren.

Wat is het gevolg?

Een gevolg van de CTA is dat de omslagfoto nòg belangrijker wordt dan voordien, aangezien die een vaste plaats op de Facebookpagina van je bedrijf krijgt: bovenaan de pagina, links van de Facebook like-knop. Met andere woorden kan een slechte omslagfoto er voor zorgen dat je call-to-action er niet voldoende uitspringt. Aangepaste kleuren en het juiste design worden daarmee nog belangrijker.

Het resultaat?

Maar wat is nu het resultaat van zo’n CTA? Wel, Dollar Shave Club nam de proef op de som en kreeg als allereerste de kans om de nieuwe functionaliteit te testen. Ze kozen voor de sign up-knop (Registreren op de Nederlandse versie van Facebook) door te linken naar de homepage van hun website. Het resultaat na drie weken was duidelijk: een enorme boost in hun klantenwerving:

“Over the course of a three-week test, the Sign Up call-to-action button delivered a 2.5x higher conversion rate versus other comparable social placements aimed to drive new user acquisition.” – Brian Kim, Director of Acquisition Dollar Shave Club

Meer als redenen genoeg dus om als de bliksem zelf zo’n knop in te stellen en dagelijks je Facebook pagina nauwlettend in de gaten te houden.

We wachten in spanning op de Facebook ‘Abonneer’ knop, maar in afwachting kan je via de gebruikelijke weg inschrijven op de WRC nieuwsbrief. Gewoon op de contactpagina je e-mailadres achterlaten en basta.

Bron: Bloovie en Dallas ; foto: Maria Elena, Flickr
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons