Hoe geraak je bovenaan in Google met je website?

Online Marketing
Hoe geraak je bovenaan in Google met je website?

Heb je net een website of webshop laten maken? Goed! Dat is een eerste stap richting een goede online aanwezigheid. Helaas zal je snel merken dat een website of webshop behoorlijk nutteloos is als er geen bezoekers zijn. Velen merken al snel dat ze niet scoren in Google en vragen zich af hoe ze met hun website of webshop bovenaan in Google geraken op zoekwoorden die voor hen belangrijk zijn.

 

Er zijn 2 manieren om bovenaan in de zoekresultaten van Google te staan

Om tussen de eerste zoekresultaten te staan in de grootste zoekmachine van België zijn er 2 manieren. Enerzijds is er een “gratis” manier om meer bezoekers uit Google te halen (organisch) en anderzijds kan je er voor kiezen om te betalen voor een betere positie (adwords).

1. Betalen om bovenaan in Google te staan (Adwords)

In afwachting tot een betere positie in de organische resultaten van Google kan je gebruik maken van Adwords (zowel Search, Display als Shopping. Blijf op de hoogte over dit onderwerp door je in te schrijven op onze nieuwsbrief). Op deze manier bereik je toch alle personen die een zoekopdracht uitvoeren in Google en voor jou een interessante bezoeker zou kunnen zijn.

Telkens wanneer er dan een persoon op je advertentie klikt, moet je een bepaald bedrag betalen aan Google. Dit bedrag kan gaan van 1 cent per klik tot enkele euro’s, afhankelijk van hoeveel andere mensen er adverteren op dat zoekwoord. Daarom is het aangeraden om de Adwords campagne te laten opzetten door een expert zodat je budget zo efficiënt mogelijk ingezet wordt.

 

2. Gratis een betere positie krijgen in Google (organisch)

Via SEO (Search Engine Optimalisation) of zoekmachine optimalisatie kan je een hogere positie in Google bemachtigen in de organische zoekresultaten. Met de organische zoekresultaten bedoelen we de resultaten waarvoor een website-eigenaar niet hoeft te betalen.

Wanneer je gewerkt hebt aan de zoekmachine optimalisatie van je website of webshop is het vaak ook lang wachten op resultaten. Verbeteringen zul je al merken na enkele weken maar vooraleer je echt resultaat ziet kan het vaak tot enkele maanden duren. Ondertussen vinden potentiële klanten je website of webshop niet terug. Om dit op te lossen kan er geopteerd worden voor Adwords.

 

Voorbeeld van een goede strategie

Je hebt een webshop laten maken waarmee je kledij verkoopt. Om bovenaan in Google te staan bij het zoekwoord “kledij”, heb je net een SEO  strategie opgesteld en uitgevoerd. Er zijn ongeveer 720 zoekopdrachten per maand in België voor dit zoekwoord. In afwachting tot de resultaten van je SEO strategie wil je uiteraard die 720 personen per maand niet zomaar verliezen. Dus je beslist om een Adwords campagne te laten opzetten voor het zoekwoord “kledij” en zo meer relevante bezoekers naar je webshop te krijgen.

Eenmaal de resultaten van je SEO inspanningen er zijn en je goed scoort in de organische resultaten voor het zoekwoord “kledij” kan je het budget dat je gebruikt voor Google Adwords verschuiven naar een ander zoekwoord om nog meer relevante bezoekers naar je webshop te leiden.

 

Tot slot: er is meer dan Google!

Als je alles goed doet kan een heel groot deel van je bezoekers uit Google komen maar er zijn nog heel wat andere kanalen die interessante bezoekers opleveren. Denk maar aan email marketing, affiliate marketing, social media kanalen… Je stelt dus best eerst een volledige strategie op waarbij resultaat halen uit Google een onderdeel van is. Wanneer je er in slaagt om de kracht van verschillende kanalen te bundelen zullen je resultaten een heel eind de lucht ingaan.

 

Kan je wat hulp gebruiken bij dit alles? Dan helpen wij je hier graag meer verder! Bij Web Retail Company hebben we alle skills en expertise in huis om van jouw website/webshop een succes te maken. Contacteer ons nu!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Getuigenis stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge - Getuigenis  stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge

Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat.  Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://webstrike.be

Novus Projects
Jay Detroyer  - Novus Projects
Jay Detroyer

“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://novus-projects.be/

Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://immodelbecque.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://christiaens-bouw.be/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons