Adverteer gericht op Facebook met een Facebook pixel

Algemeen / Online Marketing
Adverteer gericht op Facebook met een Facebook pixel

Iedereen kent de situatie wel waarbij je voortdurend een product/dienst ziet op je nieuwsoverzicht na het bekijken van een website. Dit gebeurt door gebruik te maken van een Facebook pixel. Wij leggen je graag uit wat een Facebook pixel nu juist is, waarom we dit gebruiken en hoe je een pixel kan toevoegen.

Wat is een Facebook pixel?

Een Facebook pixel is een stukje code dat je plaatst op je website om verkeer van je site te traceren. Deze code houdt gegevens bij van iedere bezoeker op je website. Aan de hand van die gegevens kan je diverse acties ondernemen met je online marketing campagne. Conversies rapporteren, doelgroepen opbouwen en uitgebreide statistieken ontvangen over hoe mensen je website gebruiken zijn verschillende opties die het mogelijk maken met het gebruik van een Facebook pixel.

Waarom gebruik maken van retargeting?

Bezoekers surfen met een reden naar een bepaalde pagina of de volledige website. Retargeting zorgt  ervoor dat de bezoeker van je site nog een keer in aanmerking komt met je product of dienst, na het sluiten van je website. Dit wordt voornamelijk gebeurt om klanten te overtuigen van een aankoop. Aan de hand van acties, kortingen,… kan je doelgericht de klant overtuigen tot een aankoop.

Dit komt duidelijker aan de hand van een voorbeeld:

Je zoekt naar een Smarthpone op Bol.com en kijkt specifiek naar de productomschrijving van een Iphone 7. Na het lezen van de productomschrijving heb je de website verlaten. Bol.com heeft opgemerkt dat je een bepaalde interesse hebt getoond in een Iphone. Bol.com wilt die dus gericht naar je adverteren. Dit lukt met het gebruik van een Facebook pixel. Je ziet namelijk een advertentie staan op je nieuwsoverzicht over de nieuwste Iphone 7.

Facebook pixel toevoegen aan je website

Voor het aanmaken van een Facebook pixel heb je een Business acount nodig op facebook. Maak een Business account aan. Na het aanmaken van een Business account heb je toegang tot het advertentiebeheer:

  1. Ga naar het gedeelte pixel.
  2. Klik op een pixel maken
  3. Voer een naam in voor je pixel.
    Let op: Je hebt maar de mogelijkheid om één pixel te maken per account. Het is dus belangrijk om een naam te kiezen die aansluit op je bedrijf.
  4. Klik op pixel maken

Je krijgt na het maken van een pixel een code die je moet plaatsen in de header code van je website. Heb je geen toegang tot de code van je website? Geen probleem, deze pixelcode kan je altijd versturen naar je website developer. Werk je met WordPress? Dan kan je via een plugin dit gemakkelijk toevoegen. Een aanrader om je Facebook pixel te koppelen met je website is: PixelYourSite.

 

Geïnteresseerd om een Facebook advertentie te maken met een Facebook pixel? Maak dan zeker een afspraak met ons! Wij helpen je graag met alle advertenties.
Ontdek hier meer over online marketing.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Getuigenis stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge - Getuigenis  stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge

Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat.  Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://webstrike.be

Novus Projects
Jay Detroyer  - Novus Projects
Jay Detroyer

“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://novus-projects.be/

Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://immodelbecque.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://christiaens-bouw.be/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons