8 redenen om uw professionele website te vernieuwen

Algemeen / Corporate Website
8 redenen om uw professionele website te vernieuwen

86% van de bevolking zoekt eerst online informatie op vooraleer men contact opneemt. Het is dus van enorm belang om gezien te worden online met de juiste middelen. Een website moet professioneel, uniek en gebruiksvriendelijk zijn voor de bezoeker vooraleer zij een afspraak maken met u. Het is dus van groot belang om over een moderne website te beschikken. Aan de hand van 8 redenen tonen we het belang van een professionele website aan die regelmatig wordt beheerd.
Ben je nog niet in het bezit van een website? Bekijk dan zeker deze 15 redenen om een website te starten.

Je kan de content van je website niet aanpassen

Teksten, afbeeldingen, video’s en/of e-Books zijn allerlei manieren om klanten aan te trekken naar jouw website. Deze content is de reden waarom mensen je professionele website bezoeken. Op dit moment beslist de bezoeker van je website of hij/zij zal blijven zoeken op je website of die na 1 pagina, je website onmiddelijk verlaat. Het is dus zeer belangrijk dat de content die je meedeelt up-to-date is. Content veranderen is ook zeer belangrijk om hoger te scoren in Google. Zoekmachines baseren zich op verschillende factoren, één daarvan is content. Hoe meer relevante content je aanbiedt aan Google, hoe beter je kan scoren. Bekijk zeker onze tips om hoger te scoren in Google.

Je kan enkel de mogelijkheid hebben om content van een website aan te passen door gebruik te maken van een CMS systeem. Een CMS systeem zorgt ervoor om content aan te passen aan een website zonder enige kennis van programmeren. Met gebruik van dit systeem kan je enkel content aanpassen, zonder het volledige design van je website aan te passen. Meer weten over CMS systemen? Lees dan zeker ons bericht hoe je een professionele website kan bouwen met gebruik van een CMS systeem.

Je bedrijfswebsite bezit geen link naar je sociale media pagina’s

Vele bezoekers bezoeken graag eens een Facebookpagina, Twitterpagina of Linkedinpagina van een onderneming, merk, event,… vooraleer ze beslissen iets bij je aan te kopen. Ze zijn benieuwd waarmee je zoal bezig bent, welke informatie je deelt en op welke kanalen je actief bent. Door je social mediapagina’s te delen op je website zorg je voor een betere interactie tussen je toekomstige klant en de onderneming. Aan de hand van deze 7 tips kan je jouw social media pagina verbeteren.

Je website is niet opgemaakt om bezoekers om te zetten naar klanten

Een website is de ideale manier om bij iedere bezoeker een uitgebreide rondleiding te geven over je merk, onderneming, producten/diensten,… De eerste indruk is altijd belangrijk, maar een volgend interactiepunt met je bezoeker is nog belangrijker. De bezoeker moet opportuniteiten hebben om interactie te krijgen met je onderneming. Aan de hand van goede call to actions, nieuwsbrieven, video’s,… kan je dit verwezenlijken.

Je professionele website is niet mobile friendly

Meer en meer surfen bezoekers naar websites via een mobiel toestel. Het is dus van enorm belang dat je website responsief gemaakt wordt voor ieder toestel. Met gebruik van een responsive website kan iedere gebruiker optimaal navigeren op een tablet of smartphone. Het gebruik van een mobile-friendly website zorgt ook voor een stijging in de zoekresultaten van Google. Google laat je website bewust lager scoren omdat ze niet mobile-friendly zijn.

De snelheid van je webpagina’s laden traag

Bezoekers blijven niet lang op je website navigeren, wanneer ze voortdurend moeten wachten tot een pagina volledig geladen is. Ze hebben geen geduld meer en willen direct navigeren op je website. Vele bezoekers verwachten dat een website in minder dan 2 seconden zichtbaar wordt. Snelheid speelt ook een cruciale rol bij de ranking van Google. Websites die traag laden worden afgestraft bij Google. Zorg dus voor een website met niet te grote afbeeldingen, sliders of bestanden.

Je website is niet zo goed als die van de concurrent

Mensen gebruiken vaak het internet om verschillende producten/diensten te vergelijken met jou en andere spelers op de markt. Ze zoeken naar hun interesse en kopen enkel bij diegene waar ze het best bij passen. Wanneer ze op zoek zijn naar jou, hebben ze zeker al eens gekeken bij de concurrentie. Vele bezoekers kiezen vooral voor websites die gemakkelijk te raadplegen is, mooi design en gebruiksvriendelijk. Zorg dat je opvalt bij de klant, en wees je concurrent te snel af met een vernieuwende website.

Je website is meer dan 3 jaar oud

De digitale wereld verandert voortdurend waardoor je website na 3 jaar al een vernieuwing moet krijgen. In vergelijking met drie jaar geleden zijn er opnieuw vele opties, widgets, apps en integratie opportuniteiten om je website gebruiksvriendelijker te maken voor de bezoeker. Je website moet iedere 3 jaar zeker gewijzigd worden om mee te kunnen met de concurrent. Vaak is een kleine update voldoende, maar soms kan dit ook betekenen dat je een volledig nieuwe website moet bouwen.

Je website is een online brochure

Mensen willen meer weten dan enkel je producten, diensten en contactgegevens. Toekomstige klanten willen aan de hand van je website alles te weten komen over je onderneming. Een website biedt geen voordelen als ze de interactie met de bezoeker niet aanmoedigen en vergemakkelijken. Door een “over ons” pagina, blog of een pagina met al u referenties bij te voegen, toon je veel meer aan de bezoeker, dan enkel het promoten van je producten. Het gehele plaatje moet kloppen tussen de bezoeker en de onderneming.

Wens je meer informatie over een moderne, professionele website? Bekijk dan zeker onze focus bij Webstrike. Heb je vragen of weet je niet of je website up-to-date is? Contacteer ons dan gerust!

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://immodelbecque.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

http://christiaens-bouw.be/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons