Een Webwinkel: 7 grote voordelen

Algemeen / E-commerce
Een Webwinkel: 7 grote voordelen

1. Geen sluitingsuren

Vooral tijdens deze feestdagen waarbij het voor veel mensen onduidelijk is wanneer welke winkels open zijn, heeft een webshop hét grote voordeel nooit gesloten te zijn. 24/24 en 7/7 kunnen mensen het perfecte cadeau online kopen. Bovendien kan een bezoeker ook nog eens shoppen vanuit zijn/haar zetel.

 

2. Een ecommerce winkel kan gemakkelijk(er) geoptimaliseerd worden

Doordat alles gemeten kan worden, kan er met een webshop via statistieken achterhaald worden wat mensen tegenhoudt om een aankoop te doen. Eenmaal dit geweten is, kan hier aan gewerkt worden om zo meer verkopen te genereren. Heel wat eenvoudiger dan een eye-tracking systeem of dergelijke om een fysieke winkel te verbeteren!

 

3. Niet lokaal maar (inter)nationaal

Daar waar de klanten van een fysieke winkel uit een straal van 5, 10 of 20km komen, heeft een webshop deze beperking niet. Een webwinkel kan zich zowel nationaal als internationaal richten. Dat zorgt voor een breder publiek om producten te verkopen en bijgevolg meer omzet.

 

4. Een webshop is relatief goedkoop

In vergelijking met een fysieke winkel is een webshop relatief goedkoop. Een pand huren, winkelinrichting aanschaffen, … is allemaal niet nodig. Maar vergeet niet dat nadat de webshop is opgezet, er nog steeds aan online marketing gedaan zal moeten worden om bezoekers naar je webshop te krijgen.

 

5. Geen wachtrij aan de kassa

Niet iedereen is fan van de gezellige drukte in de winkelstraten tijdens de feestdagen of solden. En uiteraard vindt niemand het leuk om lang te moeten wachten aan de kassa. Ook dit probleem kan opgelost worden met een webshop!

 

6. Een webwinkel is een slimme(re) verkoper

Heel kort door de bocht gezegd: een webwinkel is een slimmere verkoper dan een menselijke verkoper. Met een webwinkel kunnen er suggesties gemaakt worden voor de bezoeker adhv wat deze in zijn/haar winkelmandje heeft geplaatst of wat hij/zij vorige keer heeft aangekocht.

 

7. Met e-commerce kunnen er gemakkelijker herhalingsaankopen gegenereerd worden

Wanneer iemand online een aankoop heeft gedaan, laten mensen vaak hun gegevens achter omdat ze zich willen inschrijven op de nieuwsbrief, worden ze fan van een facebook pagina, … Ze geven de webshop dus de kans om hen opnieuw te bereiken. En dat is ideaal om hen af en toe te laten weten welke acties er zijn in de webshop of welke nieuwe producten er zijn toegevoegd aan het assortiment!

 

Is je interesse gewekt om zelf een webshop te beginnen? Vul dan ons contactformulier in voor een vrijblijvend gesprek. Met onze jarenlange ervaring zijn wij dé partner op vlak van e-commerce!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Getuigenis stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge - Getuigenis  stage bij Webstrike
Hanneke Devos Marketing studente - Howest Brugge

Als stagiair bij Webstrike zal ik vooral onthouden dat ze je als stagiair ‘je ding laten doen.’ Vanaf dag 1 kreeg ik de ruimte om mijn agenda aan te vullen op de manier die ik zelf wou. Mijn takenpakket bestond uit het meewerken aan lopende en nieuwe projecten van verschillende klanten, schrijven van blogs, opmaken van een content kalender voor de sociale media en ik ging mee op klanten bezoek.
Vanaf dag één voelde ik me welgekomen en geapprecieerd. De drive die hier heerst past perfect bij een gemotiveerde stagiair die houdt van uitdagingen en er volledig gaat.  Je bent hier zelfs meer dan een stagiair. Vanaf het eerste moment maak je deel uit van het team.
Zelfstandig kunnen werken is een absolute must have bij Webstrike! Maar ik ben ook nooit bang geweest om vragen te stellen, want alle collega’s stonden altijd voor me klaar.
De tijd is voorbij gevlogen! Het was een plezier om voor Webstrike te werken. Bedankt voor deze unieke ervaring, ’t was top!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://webstrike.be

Novus Projects
Jay Detroyer  - Novus Projects
Jay Detroyer

“Weinig firma’s die zo snel en professioneel handelen. 100% tevreden! Een echte aanrader!”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://novus-projects.be/

Immo Delbecque
Nathalie Delbecque - Immo Delbecque
Nathalie Delbecque

Het team van Webstrike slaagde erin om onze ervaring als vastgoedmakelaar perfect te combineren met hun expertise in webdesign en online marketing.

Resultaat is een doordachte en gebruiksvriendelijke website, waarbij wij ook voor opvolging nadien steeds kunnen rekenen op een goede service en begeleiding.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://immodelbecque.be/

Ampla House
Barbara De Beir - Ampla House
Barbara De Beir

“Met de opbouw en verdere opvolging van onze website heb ik Webstrike ervaren als professioneel, vriendelijk en resultaatgericht.”

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://amplahouse.com/

Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert - Atelier Wolk – Maud Bekaert
Maud Bekaert

De samenwerking met Webstrike overtrof mijn verwachtingen.

Mijn droom en hun kennis, feedback en input maakten van Atelier Wolk een website waar ik trots op ben.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://atelierwolk.be/

Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander - Bouwonderneming Christiaens
Céline De Brabander

De samenwerking met Webstrike ervaar ik als erg vlot en aangenaam! Waarvoor dank!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

https://christiaens-bouw.be/

Wilt u ook online scoren? Contacteer ons